donderdag 2 mei 2013

Zaaien

Is niet het allerleukste van tuinen om te bedenken wat je gaat zaaien/planten?

Nadat we de tuin `gekregen` hadden, ben ik meteen gaan nadenken over hoe en wat. In eerste instantie wilde ik het reĆ«el houden. Ik werk vier dagen, ik kan niet elke dag naar de tuin om te kijken, bestrijden en bij te sturen. Tegelijkertijd lees je blogs van anderen, bezoek je sites van zaadgroothandels en word je gewoon heel erg hebberig. Ik in ieder geval.

Nadat we de eerste aankoop hadden gedaan bij de Welkoop. Sla, courgettes,  pompoen, rode kool, bieten en bonen(sperziebonen...). Leek ik te slagen voor de realiteitszinproef. Die laatste eten we gewoon heel graag, dus leek me dat erg handig :-) Sla, courgettes en pompoenen had ik ervaring mee in mijn balkontuin en doen het snel goed en rode kool en bieten leken me ook niet al te ingewikkeld en eten we ook graag.

Toen dacht ik nog dat we geen aardappels mochten kweken op ons landje, maar dit verbod bleek opgeheven twee jaar geleden. En toen ik op zoek ging naar pootaardappels ging het mis....

De lekkerste zaden zag ik voorbij komen. En uien eten we toch ook veel? En snijbiet is toch gewoon leuk om te proberen? En die heerlijke little Gems die ik zelden koop omdat ze een vermogen kosten voor een verlept kropje? En andijvie? En boerenkool? Dus daar gingen ik en mijn rustige start.

Naast drie soorten aardappels (Frieslanders, Roseval en Gourmandes) bestelde ik dus een karrevracht aan zaad. En dat staat nu allemaal fijn te groeien bij ons in de vensterbank. Na de vakantie mag het de tuin in en nu wordt het liefdevol begoten door de buurvrouw.




3 opmerkingen:

  1. haha, ja leuk he om van alles uit te proberen! Een tuin erbij en het is gedaan met de rust ;>). Geef je er maar helemaal aan over, het is een verslaving die toch niet kunt tegengaan. Maar dan wel de allerleukste verslaving die er is!! Geniet van je nieuwe tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaat bij mij net zo hoor, ik krijg lang niet alles gezaaid, en wat ik zaai is meestal zoveel dat ik eigenlijk geen ruimte genoeg heb om te planten.... Veel succes met je nieuwe tuin, is best te doen hoor, naast werk en gezin. Het viel mij mee, in elk geval. En je sociale leven wordt alleen maar uitgebreider, met alle mensen die je op de tuin ontmoet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha herkenbaar dat hebberige gevoel, zo leuk om alles uit te proberen...als ik iets ergens lees, denk ik vaak...oja dat wil ik ook wel proberen:)
    succes met je tuin
    groetjes Annemiek
    http://fruittuin.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen