maandag 20 mei 2013

Moestuinmaandag

Vandaag regende het en zaterdag heb ik alleen dochter in de moestuin op de foto gezet, niet de tuin zelf. Gelukkig heb ik zondag in de tuin aan huis fijn gemoestuind, met dochter als hulp voordat ze zich stortte op haar `waterbaan`. Er is dus toch wel wat te zien op deze regenachtige moestuinmaandag .


Trotse dochter met zelf geoogste radijs. Aan de zijkant zie je nog de appelboom, de rabarberjungle en rechts achteraan, heel klein, het courgette/pompoenveld waar de plantjes nog een omgekeerd potje hebben ter bescherming tegen de wind.


Die radijzen waren het enige herkenbare tussen het onkruid (en de bietjes bleek later toch..)... Zoeken!


In de tuin aan huis plante ik zonnebloemen uit.


En moet ik op zoek naar potjes voor de basilicum en oregano!


Ook de afrikaantjes voor tussen de kolen/uien/wortels doen het prima!


Trots dat ik gewacht heb op de knolselderij. Naast de hardlopers als courgette, zonnebloem en bonen duurde het wel heel lang voordat de knolletjes ontkiemden. Maar nu koester ik ze!


De salie en munt zijn de enige kruiden die de winter overleefd hebben. Lekker!



Ik plante eindelijk de tomaatjes in grotere potten. Ik zag ze gewoon genieten. En nu stort het. Ook hier brengt de Zweedse meubelgigant de oplossing. 

Fijne Moestuinmaandag!



1 opmerking:

  1. ;)Wat een trotse dochter! En dat van de bietjes, dat komt bij mij ook nog steeds voor, vooral als ik mijn nochelante, wijdwerpige, zaaitechniek toepas. Wat is dan ook alweer wat?! HEt ziet er lekker uit allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen