zondag 12 mei 2013

Waaien aan Zee

Op de tuin viel het donderdag dus alles mee. Helaas hadden de zaailingen die ik buiten had gezet om af te harden het slechter gehad.

Toen ik thuis kwam zag ik dat de plantjes het zwaar hadden in die koude noord.westen wind. Ik vond het moeilijk wat nu te doen. Uiteindelijk besloten om de plantjes niet direct naar binnen te halen, maar om ze op de grond uit de wind te zetten.

Helaas kwam ik vandaag tot de conclusie dat na de schade die de wind had aangebracht nu ook de slakken de jonge plantjes hebben gevonden.

Het restantje planten mag het binnen nog even proberen, maar de zielige stengels op tafel gaan het denk ik niet redden.

De kolenplantjes die ik buiten op heb gekweekt leken het prima te doen in de harde wind. Helaas vinden de vogels ze ook lekker.

Vandaag dus een wat teleurstellend tuindagje aan huis! Maar ja, uithuilen en opnieuw beginnen. Morgen gaan de nieuwe zaadjes de zaaigrond in!


Ik heb dus wel besloten om te wachten met het uitplanten van de zaailingen, tenminste... van wat er over is. De wind blijft windkracht 5 tot woensdag. Dan ga ik `s middags wat survivors in de tuin zetten gok ik. En anders wordt het dit weekend. Wacht ik dus toch nog keurig tot IJsheiligen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten