maandag 14 april 2014

Moestuinmaandag

Dit weekend deden we niet zoveel in de moestuin, ik had nog spierpijn van vorige week (geen grap) en man werkte deze week zo hard dat hij in het weekend niet meer kon stoppen. Even ontspannen en quality time op de fiets had dus voorrang. En dat was tussen de prachtig bloeiende bollenvelden helemaal geen straf.

We gingen wel even een uurtje schoffelen, met de heerlijke regen van afgelopen week moest er het nodige onkruid tevoorschijn zijn gekomen en ik wil het graag nog proberen  bij te houden. Even spieken hoeveel mijn net uitgeplante zaailingen gegroeid waren zat er dus nog wel in.



De slaplantjes hadden het prima gehad de afgelopen week, als ik niet zelf de foto`s had gemaakt had ik het niet geloofd!


De aardbeien doen het ook prima op dat handje extra mest en de regen van vorige week.
De slakkenkorrels liggen er nog op zie ik nu.


De meiraap was vorige week pas aan zijn derde blaadje bezig, nu staan ze hier met zijn vieren of het nooit anders is geweest!


De bloeiende boerenkool van de buurman wilde ik jullie niet onthouden, voor mij de eerste keer!


Overzicht van de op afstand nog best kale moestuin, maar het begint steeds voller te raken. Rechts achtering, voor de bessenstruiken hebben we nog even even antiworteldoek op de grond gelegd. Dit wordt de plek voor de courgettes en pompoenen en blijft dus nog een paar weken leeg, zo het onkruid weghouden lijkt het proberen waard. 
Rechts voorin komen de bonen, daar plaatsen we eerst volgende week nog rekken en dan komt er ook even worteldoek op voor de komende maand.


En tot slot de prachtige bessenstruiken. Wat een belofte weer voor deze zomer! 



Moestuin Maandag is een initiatief van Hollandse Klei


3 opmerkingen:

  1. Goh mijn meirapen doen zo goed als niks, heb ze nu thuis voorgezaaid...hopen dat er nu wat groeit.
    Ik heb je site toegevoegd aan mijn bloglijst op mijn fruittuin blog, hoop dat je dat goed vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog nooit bloeiende boerenkool gezien.
    Lekkere besjes ;)
    Ik wacht met smacht om in onze tuin bessen en aardbeien te plukken.

    BeantwoordenVerwijderen