maandag 7 april 2014

Moestuinmaandag

Wat een heerlijk weekend voor de moestuin! Ik vertrok zaterdag vroeg naar de tuin en kwam laat weer thuis, het weer was zo heerlijk en het werken ging zo lekker dat ik de tijd compleet vergat. Mijn bovenbenen voelen het nu nog...

En wat een verrassingen in de tuin...


Om te beginnen deze winterbloemkool. Geplant in oktober en nu dus een klein bloemkooltje. Snel nog een handje extra mest en wat water en groeien maar.


Deze hommel zoemde lustig rond in mijn hof. Hier genoot hij van de perenbloesem, net als ik!


Niet alle peren bloeiden al uitbundig, er wordt ook nog wat bewaard voor volgende week!

Ik plantte ook alle zaailingen in de perspotjes uit, ik wil graag verder zaaien en ik had de plek nodig, ook groeiden ze een beetje uit de kluitjes, de wortels kropen over de bodem kwam ik achter. Ik ben benieuwd of ze het gaan redden.


Op een keurig rijtje. Kropsla, Little Gem, Andijvie en Snijbiet.


Dapper slaplantje.




Naast de bladgroenten plantte ik zomerwortel (met zaailint, experimentje), rode ui, meiraap en tuinbonen. 
Weer een tuin vol belofte.



Bij het naar huis gaan kon ik het niet nalaten nog even een duik in het narcissenveld te nemen. De bollenstreek maakt zijn naam waar en de toeristen fietsen hier dit jaar niet voor niks!

1 opmerking: