maandag 24 juni 2013

Moestuinmaandag

En eindelijk kon ik weer naar mijn tuintje.... Zaterdag kwamen we terug van vakantie en het goot werkelijk van de regen. Zondag idem....  Vanavond de werkstress dus even heerlijk van me af getuind. Ik wist van tevoren niet dat `klooien` in de tuin zo ontspannend zou zijn.

Een ontplofte tuin trad ik binnen vanavond om half 7. Ik kwam om mijn bonen, andijvie, pompoenen en knolselderij uit te planten. Maar wieden was ook geen overbodige luxe. Ondanks het werk van manlief afgelopen week.

Tussen het ontplofte bladgroenten bed ontdekte ik opeens toch een rij snijbiet en rucola!!!! Hoera! Met de hand wieden levert dus toch iets op.

En wat zag ik vandaag...


Appels 
(via mijn Room for Thought app, dus met een retro kleurtje...)


Hulptroep 1


Hulptroep 2


Superkool!


Sla!!!! Eindelijk!


Uitgeschoten uit en biet.... Groeizaam weer heet dat toch?



De eerste aardbeien! Uiteindelijk toch een klein bakje vol!


En de klapper van vandaag... Mijn eerste echte oogst. Want die kilo`s rabarber die ik er tot nu toe af heb gehaald... die stonden al op het land. Maar de aardbeien en sla heb ik echt zelf gekweekt.... 
Een aardbei smaakte nog nooit zo lekker.


En nu ontspannen op de bank, met de rabarber in de pan en de munt inmiddels in de thee!

Fijne avond!

Moestuinmaandag is een initiatief van Hollandse Klei








1 opmerking: